RSC стартира като аутсорсинг компания през далечната 2007 г. В продължение на 10 години компанията се развива в сферата на разработката на софтуерни продукти, създаване и поддръжка на ИКТ системи и създава няколко продукти/стартъпи в различни области. През 2011 г. RSC печели няколко награди в областите уеб и иновации.
В края на 2016 г. компанията решава да запознае клиентите си, както и своите бъдещи партньори, с основните ползи на Data Analytics сферата, предвид динамичната конюнктура на пазара и безспирно нарастващите масиви от информация и физическата невъзможност на човешкия ум да я асимилира.
Способността на организацията да интегрира и съхранява големи масиви данни, идващи от много на брой източници, да анализира и придава значение на тези данни и бизнеса да борави с отчети в реално време и взема бързи решения, базирани на аналитични аргументи, са изключителни важни в днешата динамична бизнес среда.
RSC има в редиците си дългогодишни служители на IBM
Компанията е фокусирана върху изграждане на технологични решения, насочени към нуждите на отделни клонове на индустрията – финанси и банки, дистрибуция и логистика и производствени предприятия. RSC има в редиците си дългогодишни служители на IBM, което е предпоставка за наличието на добро know-how относно голяма част от продуктите на IBM. В допълнение на средствата за анализ на резултатите в исторически план, IBM разработва и предлага и комбинация от методи и продукти за предвиждане на бъдещите резултати с помощта на статистически модели и изготвянето на различни сценарии, което помага за решението на RSC да използва техните инструменти.
От 2017 г. насам компанията изгражда и постоянно разширява своята система за консолидация на финансово-счетоводни данни и отчети за нуждите на Advance Properties (холдинг от над 120 дъщерни дружества и 8 асоциирани дружества, разположени на територията на 24 държави). Паралелно с това са изготвени и голям набор от управленски, месечни, финансово-счетоводни отчети за компании като Хювефарма ЕООД, Хювефарма Италия, Qalian Франция, Laboratoire Meriel Франция, БМФ Порт Бургас ЕАД (пристанище Бургас), Параходство „Български морски флот“ (холдинг от над 50 компании), Нова Броудкастинг Груп, Нет Инфо, VBox7, Дарик Нюз, Футбол Про Медия и много други. За тези цели използва продуктите на IBM – IBM Cognos, IBM Infosphere Datastage, TM1 и Netezza като ги доработват създавайки решения покриващи нуждите на клиентите
Във всички тези случаи беше покрит целият процес на разработка – от събиране на изискванията на бизнес, през разработка на модела на данните и нужните трансформации, до изграждане на отчетите и контрол на достъпа до информация, в зависимост от позицията на потребителя. Всички отчети, които RSC създава през годините, са изготвени спрямо необходимите и изисквани финансово-счетоводни рамки, които са проверявани от независими одитори.
Автоматизирани и одитируеми на финансово ниво ESG доклади
Притежавайки знанията, уменията и инструментите да боравят с големи обеми от данни и виждайки нарастващата нужда от инструменти за отчитане на устойчивостта на компаниите, през 2022 г. RSC решава да разшири експертизата си в тази област и да предложи автоматизирани и одитируеми на финансово ниво ESG доклади.
От 2024 година компаниите в ЕС с над 250 служители ще са задължени да подават ESG доклади, които ще бъдат проверявани от национални институции във всяка страна. Те ще следят за навременното подаване на докладите и коректността на данните. Тепърва на ниво ЕС предстои да се уточни кои ще са институциите, които следят за подаването на ESG доклади и за коректността на данните в тях. Очаква се това да стане през 2023 г. Прогнозите са, че тези функции ще бъдат вменени на вече съществуващи институции чрез разширяване на техните права. Към текущия момент се знае, че ако не спазват ESG стандартите и отчитат подвеждаща или грешна информация, компаниите ще плащат глоби и също така това ще оскъпи финансирането им при необходимост. Понякога дори е възможно банките или борсите да откажат финансиране при липса на одитируеми данни.
Събиране и консолидиране в една среда на над 500 различни типа данни
На този етап повечето консултантски компании в областта изготвят ESG докладите на базата на въпросници и събиране на финансови документи, което е основно ръчна работа, която от своя страна е предпоставка за допускане на грешки. Затова RSC отново се насочва към избора на подходящ автоматизиран инструмент, с който да помогне на клиентите и бизнес партньорите си да намерят начин за надеждно и коректно отчитане на всички необходими параметри за изготвянето на одитируеми доклади.
И тук компанията решава да се довери на IBM, с които има дългогодишни партньорски взаимоотношения. В началото на 2022 компанията придобива един от лидерите на пазара Envizi, който от 15 г. е водещ доставчик на софтуер за анализ на данни за отчитане на постиженията при опазването на околната среда и цялостното управление на устойчивостта на една организация.
С помощта на този софтуер има възможност за автоматизиране събирането и консолидирането в една среда на над 500 различни типа данни, и като резултат от автоматичната им обработка, да се генерират всички видове основни рамки отчети. Платформата предлага персонализирани дашборди, които дават възможност на компаниите да управляват и докладват за екологичните цели, да идентифицират възможностите за ефективност и да оценяват риска за устойчивост.
За да имат реален напредък към устойчивост, компаниите се нуждаят от способност да трансформират данните в предсказуеми прогнози, които им помагат да вземат по-интелигентни, приложими решения всеки ден. За тази цел е необходим софтуер, който да им бъде източник на верни данни в реално време за анализиране и разбиране на данните за емисиите в цялата среда на техните бизнес операции. Envizi и нарастващият арсенал от AI технологии на IBM са перфектният инструмент за подпомагане на компаниите да създадат по-устойчиви операции и вериги за доставки.
Envizi се предлага като SaaS решение и работи в мулти-клауд среди
Всичко това прави софтуерът лесно решение за системна поддръжка. Той е използван от клиенти като Microsoft, Qantas, CBRE, Uber, abrdn и Celestica.
Интеграцията на данните на една компания, или като цяло протичането на един проект по автоматизация, отнема между 4 и 6 месеца като изцяло зависи от размера на организацията, количеството външни доставчици на данни, които ще се интегрират и структурата и формата на данните, които ще се подават към системата.
Колкото по-скоро пристъпи една компания към автоматизация на отчитането на устойчивостта, толкова това ще увеличи предимството и пред конкурентите, защото натискът от държавните и финансови институции ще става все по-голям в тази област и закъснението може да има доста неблагоприятни последици.
Съдържание от RSC, златен бизнес партньор на IBM.