• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Франция забрани три вътрешни полета заради въглеродни емисии

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Регулации
A A

Миналата седмица Франция официално забрани вътрешните полети, когато има пътуване с влак за по-малко от 2 часа и половина по същия маршрут. Множество френски министри и президентът Еманюел Макрон побързаха да популяризират новината, като казаха, че са в челните редици на амбициозната политика за изменение на климата, съобщава Euronews Green.

Ангажирах се с това. Ние сме първите, които го направиха“, написа в Twitter френският президент Еманщел Макрон, добавяйки снимка, на която пише със зелено мастило „Обещанието е спазено“.

Забраната ще важи най-малко три години, след което френското правителство ще разгледа въздействието ѝ, преди да предприеме нови стъпки.

Все още във Франция има поне пет вътрешни полети от парижкото летище Шарл дьо Гол до Лион, въпреки че има влакове практически на всеки час по същия маршрут и пътуването отнема само два часа, пише Euronews.

Забраната важи само за три полета

В момента забраната важи само за три маршрута, работещи от парижкото летище Орли: полети до Бордо, Лион и Нант. Освен това ситният шрифт разкрива изключения, които означават, че полетите ще могат да продължат да се изпълняват.

Отнема по-малко от два часа и половина, за да стигнете от Париж до Бордо с влак. Но тъй като парижкото летище Шарл де Гол се намира в Роаси, на около 20 километра от Париж, пътуването от врата до врата отнема малко повече от два часа и половина. Поради тази причина летенето от Париж Шарл дьо Гол до Бордо не беше забранено.

Друго изключение: ако по маршрутите няма достатъчно влакове рано сутрин или късно вечер, вътрешните полети не се прекъсват. Това се случи с полета Лион-Париж Шарл дьо Гол, въпреки че влакът отнема само два часа.

Ще помогне ли забраната за намаляване на въглеродните емисии?

Климатичните активисти и организации разкритикуваха френското правителство, което каза, че забраната не стига достатъчно далеч, за да повлияе на въглеродните емисии от авиацията. Европейската авиокомпания Airlines for Europe (A4E) също разкритикува „символичната забрана“ и призова правителствата да подкрепят „реални и смислени решения“ за декарбонизиране на авиацията.

Забраната важи за 5000 полета годишно. Франция има близо 200 000 вътрешни полета годишно, което означава, че 2,5% от полетите са забранени. По данни на френската Генерална дирекция за гражданска авиация тази забрана ще намали само 55 000 тона CO2 годишно – което представлява 2,6% от общите емисии от вътрешни полети във Франция годишно.

Два от забранените маршрути, Париж Орли-Бордо и Париж Орли-Лион, вече бяха затворени от AirFrance през 2020 г. след икономически спад поради пандемията.

Трябва ли да отидем по-далеч? ДА! […] Указът е валиден за 3 години, така че можем да бъдем по-амбициозни, като продължим напред, като увеличим времето за пътуване от 2,5 часа на поне 3 часа в бъдеще“, гарантирайки, че маршрутите на повече полети ще бъдат съкратени в бъдеще”, отвърна на обвиненията в зелено измиване в Twitter френският министър на транспорта Клемент Бон.

Прочетете още:

Макрон: Замърсяването с пластмаса е “бомба със закъснител”

Тагове: авиациявлаквъглеродни емисиивътрешни полетиЕманюел Макронзабранапътуванетоп новиниФранция
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

обезлесяването
Регулации

Парламентът отхвърли черния списък на ЕС срещу обезлесяването

от Danail Kanev
юли 11, 2025
0

Европейският парламент оказва натиск върху Европейската комисия да преразгледа списъка си с държави, считани за най-застрашени от обезлесяване. Това е...

Прочети ощеDetails
онлайн пазаруване
Регулации

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Парламентът прие в сряда предложения за управление на нарастващия приток в ЕС на некачествени и потенциално опасни евтини стоки от...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Тръмп въвежда 50% мита за мед и стоки от Бразилия

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп започна глобалната си тарифна атака в сряда, обявявайки ново 50% мито върху вноса на мед...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Бюджетният закон на Тръмп стимулира изкопаемите горива

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Бюджетният закон, който Сенатът на САЩ прие във вторник и Камарата на представителите сега обсъжда за окончателно одобрение, би забавил...

Прочети ощеDetails
CSRD и CSDDD
Регулации

ЕС се съгласи да удължи срока за разработване на опростени стандарти за CSRD

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Европейската комисия разкри, че е предоставила допълнително време на Европейската консултативна група за финансово отчитане (EFRAG) да завърши работата си...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
PepsiCo открива завод за екологично захранване в Полша, фокусиран върху кръговата икономика

PepsiCo открива завод за екологично захранване в Полша, фокусиран върху кръговата икономика

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

инфраструктура

Зелената и синята инфраструктура могат да направят градовете по-устойчиви на изменението на климата

юли 12, 2025
климатични технологии

Защо сега не е моментът да се пестят инвестиции в климатични технологии?

юли 12, 2025
папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In