Филип Морис Интернешнъл отчете значим напредък към своята основна цел – изграждане на бъдеще без дим чрез пълна замяна на цигарите с научно доказани бездимни алтернативи, които са по-добър избор за всички пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат.
Резултатите са публикувани в шестия годишен Интегриран доклад на компанията, който представя бизнес резултатите и ключовите постижения на Филип Морис Интернешнъл в устойчивото развитие за 2024 г.
38,6 млн. потребители на 95 пазара
По данни на компанията, която от 2008 г. до днес е инвестирала над 14 милиарда щатски долара в научната разработка и предлагането на бездимни алтернативи, потребителите на бездимни алтернативи на Филип Морис Интернешънъл са близо 38,6 млн. души на 95 пазара, а в шест от тях над 75% от нетните приходи идват от бездимни продукти (в сравнение със само три пазара през 2023 г.).
Нетните приходи на глобалната компания, които се формират от бездимни алтернативи за 2024 г., са 39% (в сравнение с 36.4% за 2023 г.).
“Опитът ни през 2024 г. подчертава, че постигането на бъдеще без дим изисква колективни усилия”, коментира финансовият директор на Филип Морис Интернешънъл, Емануел Бабо и добавя: “Възприемаме интегриран подход, който свързва финансовия успех с положителното въздействие, което ни позволява да инвестираме в бъдещето и да продължим да водим трансформацията на индустрията. Уверени сме, че финансовата ни успехи, съчетани обаче с лидерството ни в устойчивото развитие, е правилният път напред.”
Разширяване на портфолиото от бездимни алтернативи
Интегрираният доклад за 2024 г. поставя акцент върху непрекъснатото разширяване на портфолиото от бездимни алтернативи на компанията на различни пазари по света, както и върху напредъка в изпълнение на амбициите ѝ за устойчиво развитие.
Във фокуса на доклада попадат теми, свързани с въздействието на продуктите на компанията и въздействието на бизнес операциите ѝ върху различни социални, екологични и управленски фактори.
“Докладът за 2024 г. отбелязва ключов период, в който честваме 10-ата годишнина от представянето на пазара на първите бездимни алтернативи на компанията и празнуваме напредъка ни в една от най-амбициозните бизнес трансформации в съвременната история. До края на 2024 г. нашите усилия за разширяване на достъпа до бездимни продукти ни позволиха да достигнем до милиони пълнолетни потребители по цял свят, което демонстрира ангажимента ни към устойчивостта и трансформацията на бизнеса“, заяви Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл.
Фокус върху веригите на доставки
Докладът поставя акцент и върху усилията на компанията за подобряване на живота на хората по веригата на доставки, декарбонизацията на операциите и веригата на стойността, и опазване на природата и биологичното разнообразие.
Резултатите показват, че 61% от производствените съоръжения на Филип Морис Интернешънъл са сертифицирани като въглеродно неутрални (спрямо 43% през 2023 г.). Докладът включва и информация за получените декларации за екологичен продукт (EPD) за устройства от серията IQOS ILUMA i.
„Разбираме важността на поставянето на амбициозни, но реалистични цели, които движат успеха на нашия бизнес. Нашият ангажимент към устойчивостта е неразделна част от бъдещото осигуряване на нашия бизнес, създаване на осезаемо въздействие, доколкото това е в нашия контрол и в сферата ни на влияние. Нашата цел е да допринасяме за трансформацията в цялата индустрия, т.е. надхвърля обсега на въздействие на нашата компания”, сподели Дженифър Мотълс, главен директор „Устойчиво развитие“ във Филип Морис Интернешънъл.