Компанията за красота Estée Lauder Companies (ELC) обяви стартирането на своята нова програма за отговорен дизайн на магазини. Рамката включва оценка на нови и съществуващи магазини в области, свързани с устойчивостта, включително намаляване на отпадъците, пестене на вода и енергия и отговорно снабдяване с материали.
Според компанията, новата програма е насочена към постигане на напредък на ELC по отношение на нейните екологични ангажименти и ангажиране на потребителите в нейното “пътешествие към устойчивост”.
ELC е поставила набор от цели за устойчивост, включително цели за намаляване на емисиите на парникови газове от обхват 1 и 2 с 50% и емисиите от обхват 3, включително закупени стоки и услуги, транспорт и дистрибуция по веригата и намаляване на бизнес пътувания с 60% до 2030 г. Автопаркът на компанията ще бъде подменен с електромобили до 2030 г. Предвижда се и достигане на 25% рециклиран материал в опаковките до 2025 г. и намаляване на употребата на чиста петролна пластмаса в опаковките до 50% до 2030 г.
Обновяване на търговските обекти
Estée Lauder също така финализира стандартите за зелено строителство през 2020 г. Те включват както ново строителство, така и основно обновяване на всички фирмени пространства, включително търговските обекти на компанията. В тях се предвижда въвеждане на практики за устойчивост по отношение на енергията, водата, отпадъците и качеството на въздуха в помещенията.
ELC заяви, че новата програма е разработена с помощта на консултантска фирма по устойчивост и е прегледана за точност и достоверност от трета страна. За да участват в програмата, брандовете трябва да отговарят на всички изисквания, които варират в зависимост от търговската площ и типа магазин.
Критериите за нови магазини включват разработване на планове за управление на отпадъците в магазините, които целят да се намалят отпадъците до депонирането; инсталиране на енерго- и водоефективни технологии и приспособления; отговорно снабдяване с материали за магазините и отговорно проектиране на визуален мърчандайзинг, който не съдържа първични акрилни материали. Всички магазини също ще използват възобновяема енергия чрез Споразумението за виртуално закупуване на енергия (VPPA) на ELC.
В съществуващите магазини се предвижда изграждане на енергийно ефективни технологии за намаляване на потреблението на енергия в оборудването на магазина и визуален мърчандайзинг; инсталиране на ефективни водопроводни инсталации за намаляване на потреблението на вода; снабдяване с всички съоръжения и материали на магазина в съответствие със стандартите за материали на ELC; проектиране на визуален мърчандайзинг, който не съдържа първични акрилни материали, предлага рециклиране за служители и клиенти, разработва програма за почистване на магазина, използвайки сертифицирани от Ecolab или еквивалентни продукти.
Търговци на дребно могат да участват в програмата
Програмата също така включва предпоставки за визуален мърчандайзинг, позволяващи на щандове на магазини и търговци на дребно да участват в програмата чрез използване на енергийно ефективно осветление, прилагане на партньорство за възстановяване и рециклиране на визуален мърчандайзинг, минимизиране на опаковките за намаляване на отпадъците и проектиране на визуален мърчандайзинг, без използването на акрил, за подобряване на рециклируемостта.
Устойчивостта отдавна е част от нашата корпоративна стратегия и фирмена култура и нашата нова програма за отговорен дизайн на магазини е креативен и въздействащ начин да покажем ангажиментите на ELC за устойчивост както на нашите служители, така и на нашите потребители. Ние сме развълнувани да стартираме нашата брандирана програма за устойчивост на търговията на дребно и очакваме с нетърпение да мащабираме тази работа отвъд нашите пилотни магазини, за да повлияем на операциите на дребно в световен мащаб в бъдеще”, коментира Ал Януци, вицепрезидент, устойчивост в ELC.
Прочетете още: