• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Електрически мечти: аерокосмическата история е в процес на създаване

Георги Желязков от Георги Желязков
3 години преди
в Иновации
A A

През януари 2022 г. се случи нещо невероятно в света на авиацията. Изцяло електрическият самолет Spirit of Innovation (“Духът на иновациите”), създаден като част от новаторска програма за достигане на пределите на електрифицирането на полетите, беше официално признат за най-бързото електрическо превозно средство в света. Той достигна скорост от 387.4 мили в час (620 км/ч) по време на тестови полети през ноември 2021 г., като постави три световни рекорда и потвърди години работа, за да докаже жизнеспособността на изцяло електрическите полети.

След години историческата наука може да определи това като един от най-значимите моменти в новата аерокосмическа история, пише Green Business Journal. Тъй като глобалната авиационна индустрия произвежда около 2.1% от всички предизвикани от човека емисии на въглероден диоксид, електрическите полети привличат все по-голям интерес, но възможността за реализиране на този потенциал в търговската авиация остава непостижима. Днес оставаме ограничени от енергийната плътност на батерийните клетки срещу големите енергийни изисквания на полетите, дори в най-скромните и леки самолети, докато строгите изисквания за безопасност и съответствие за търговските полети също се оказват изключително предизвикателни за метода на задвижване, който досега е бил до голяма степен непроверен.

Проектът ACCEL – партньорство между Rolls-Royce, YASA и компанията Electroflight, съвместно финансиран от Института за аерокосмически технологии – е предназначен да направи значителна стъпка към справяне с някои от тези фундаментални предизвикателства. Духът на иновациите доказа, че можем да създадем технологии за батерии, които отговарят на тези строги изисквания, дори само да бъдат положени основите за по-нататъшно развитие на технологията за бъдеща търговска употреба в хибридни електрически приложения и eVTOL (електрическо вертикално излитане и кацане).

Изместване на границите

Екипът в Electroflight прекара последните две години в проектиране на пълната система за задвижване и интегрирана система от батерии. Компанията твърди, че има едни от най-добрите инженери по електрификация от различни сектори, включително от Формула Е и различни програми за електрически и хибридни суперавтомобили, но този проект все още ги тласка до самия предел.

Задвижваният от батерии самолет изисква правилното съотношение между мощност, енергия и тегло. Въпреки че литиево-йонните батерии са увеличили обхвата на пътните превозни средства до 400+ мили (650+ км), остава техническото предизвикателство да се достави необходимата система за съхранение на енергия за захранване на излитането и достигането на рекордни скорости.

Беше взето решение да се използват три електрически мотора с аксиален поток, способни да достигнат 200kW пикова мощност и скоростен диапазон от 0 до 3250 об./мин. Този двигател с висок въртящ момент, но лек, е в състояние да достави значително количество мощност, като същевременно поддържа тегловото съотношение до абсолютен минимум. Използвани са 6480 литиево-йонни цилиндрични батерийни клетки, които са свързани с ултразвук. В системата има три изолирани един от друг канали за пренос на енергия от батериите – всеки напълно независим от другите, за да се гарантира, че два канала ще продължат да работят по време на полет, ако единият се повреди.

Корпусът на батерията също е изключително предизвикателна част от инженерството, тъй като цялото задвижване е свързано към предната част на самолета. Следователно корпусът на батерията върши важна работа, като не само осигурява защита в случай на самозапалване на батерията, но също така поддържа предната част на самолета свързана със структурата на фюзелажа.

Решаващо сътрудничество

Ключът към успеха са партньорствата, които са създадени с други експертни компании в индустрията – много от които са работили с Electroflight за създаването на иновации, които не са виждани досега в авиационния сектор. Композитният корпус на батерията трябва да е огнеустойчив, така че Electroflight работи с Amorim Cork Composites, за да разработи специален ламинат за вътрешните части на корпуса на батерията, изработен от коркова облицовка – уникално приложение, което вече е патентовано.

Имало е опасения относно управлението на топлинната на батерийните пакети. В отговор екипът е разработил своя собствена система за управление на батерията, подкрепена от McLaren Applied, която наблюдава всяка клетка по време на полет, за да открие всякакви аномалии в температурата и да изгради силен аргумент за безопасност за полет.

Без тези партньорства, както и инвестициите и цялостното лидерство на Rolls-Royce и финансирането от ATI, проектът никога нямаше да бъде успешен, казват от Electroflight.

Захранване на бъдещето

Технологичният напредък, въведен в рамките на проекта ACCEL, представлява ключов крайъгълен камък в пътуването към „нетна нула“. Въпреки това ще ни е необходим значителен и устойчив приток на инвестиции в технологията на батериите, за да бъдат предоставени търговски жизнеспособни хибридни електрически и eVTOL решения на клиентите.

Индустрията трябва да остане прагматична по отношение на това докъде ще се повиши енергийната плътност на клетката през следващите години и да съсредоточи усилията си там, където предимствата на батерийните системи могат да бъдат напълно използвани за създаване на завладяващи решения, като например в хибридно-електрическата индустрия, където мощността на батерията и двигателите могат да се комбинират с издържливостта на дълги разстояния на газова турбина или задвижване с ICE (двигател с вътрешно горене). Високите изблици на мощност, които могат да бъдат осигурени от технологиите за батерии, са идеални за фазите на „излитане“ и изкачване, позволявайки горивните елементи да бъдат оптимизирани за работа във фаза на круиз, осигурявайки икономии на гориво и емисии.

По-постижими за самолети, задвижвани само с електричество, са по-кратките подрегионални маршрути и междуградските пътувания. Няколко стартиращи компании в областта на аерокосмическата промишленост вече проучват жизнеспособността на въздушните таксита, които биха могли да донесат безброй ползи – от премахването на напрежението от пренатоварените пътни системи до възстановяването на малките регионални летища.

Това, което е ясно, е, че преминаването към заместващи източници на енергия става все по-неотложно в резултат на регулациите относно въглеродните емисии и шумовото замърсяване, нарастващата цена на горивото и опасенията за ефективността. Духът на иновациите направи голяма крачка към доказване на жизнеспособността на електрическите полети. Сега трябва да се надгради това новаторско постижение, като се удвоят инвестициите в технологии за батерии и се разработят иновации, които ще помогнат за отключването на бъдещето на електрифицираната авиация.

 

1 от 12
- +
Тагове: Spirit of InnovationаерокосмическиДухът на иновациитеелектрическиелектрически самолетиновациитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

общности
Иновации

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Общностите по целия свят са изправени пред двойното предизвикателство да осигурят устойчив напредък и развитие, като същевременно защитават деликатните екосистеми....

Прочети ощеDetails
вода
Иновации

Нова иновация извлича вода от въздуха с помощта на слънцето

от Алексения Димитрова
май 12, 2025
0

Може ли да се създаде чиста вода от въздуха? А може ли отпадни води да се пречистват като се използват...

Прочети ощеDetails
Изкуствен интелект отчита кога токът е най-евтин
Иновации

Изкуствен интелект отчита кога токът е най-евтин

от Алексения Димитрова
май 7, 2025
0

Може ли да живеем от вятър и слънце без пари завинаги? Може и да може, но само енергиен ентусиазъм не...

Прочети ощеDetails
круизен кораб
Иновации

Viking Cruises разработва първия в света круизен кораб, задвижван с водород

от Божидара Живкова
май 6, 2025
0

Viking Cruises обяви плановете си да представи първия в света круизен кораб, задвижван с водород, способен да работи с нулеви...

Прочети ощеDetails
електричество
Иновации

В Сингапур откриха начин да генерират електричество от дъжд

от Danail Kanev
май 3, 2025
0

Дъждът може един ден да се превърне в източник на чисто електричество, според група учени в Сингапур. Техните експерименти са...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Слънчева ферма ще изплува край бреговете на Белгия

Слънчева ферма ще изплува край бреговете на Белгия

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

BUSINESS with INTEGRITY

Форум „BUSINESS with INTEGRITY“ ще обедини колективни действия срещу корупцията

май 19, 2025
фондове

Европейски „зелени“ фондове инвестират милиарди в големи компании за изкопаеми горива

май 19, 2025
Мелони

Мелони настоява за по-предпазлив подход към екологичния преход

май 19, 2025
COP30

Председателството на COP30 призовава за ново глобално управление на климата

май 19, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In