В България темата с климатичната криза е подценявана. Това предупреждение отправи преди броени дни министърът на околната среда и водите Юлиян Попов. Наложително е тази тенденция да се промени, а в едно столично училище вече работят усилено в тази насока, давайки възможност на учениците да се запознаят повече с темите за устойчивост.
Нововъведение в 1.СУ „Пенчо П. Славейков“ има за цел внедряването на нов учебен предмет Екознание в учебната програма на учениците от IV до VII Клас. С това се цели учениците да развият от ранна възраст навици за опазване на околната среда. Основната задача е стимулиране на устойчиво екологично поведение и отношение на децата към природата.
Практическо измерение
„Екознайковците“ реализират разнообразни дейности, които имат теоретично и практическо измерение. Така например четвъртокласниците от 1.СУ „Пенчо П. Славейков“ вече изследват начини за устойчиво придвижване до училище.
В иновацията, която училището провежда като партньор по проект на Столична община „Shared Green Deal“, са включени разнообразни дейности. Те съчетават традиционни с иноваторски подходи с помощта на съвременните дигитални технологии. Създадените дигитални продукти са достъпни в образователните платформи, които допълват работата от учебните часове. Много често те са използвани и за бързи инструменти за проверка на знанията.
Учениците не само формират своите знания, умения и екологични компетентности, но имат възможност да учат чрез преживявания и игрови елементи. Някои от реализираните уроци са: „От къде идват нещата в света?“, „Естествено или изкуствено?“, „Как да компостираме?“, „Пътят на хартията, пластмасата и други“.
Прочетете още:
Ново поколение пчелари ще се обучават по програмата на Пчеларски университет