• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

ECA: Емисиите от колите по пътищата са същите като преди 12 години

Божидара Живкова от Божидара Живкова
1 година преди
в Тенденции
A A

Реалните емисии на CO2 от повечето автомобили по пътищата на ЕС са същите като преди 12 години, въпреки целите за намаляване, определени през 2010 г. за новорегистрираните превозни средства. Това излага на опасност зелената програма на Европа, заявиха от Европейската сметна палата (ECA), съобщава Reuters.

В свое изявление ECA посочва, че през 2010 г. производителите на автомобили са използвали вратички в изискванията, за да получат намалени емисии в лабораторията, добавяйки разликата с реалните емисии – тоест когато превозните средства действително се движат по пътя – и тя е “огромна”.

В резултат на това и след скандала „Дизелгейт“ – когато Volkswagen призна през 2015 г., че е оборудвал 11 милиона автомобила по света със софтуер, който подвежда тестовете за дизелови емисии – нов лабораторен цикъл на изпитване, отразяващ действителните условия на шофиране по-добрe, стана задължителен през септември 2017 г.

Това ефективно намали (но не елиминира) разликата между лабораторните и реалните емисии. Реалните емисии от конвенционалните автомобили – които все още представляват близо три четвърти от регистрациите на нови превозни средства – не са намалели“, твърдят одиторите.

Намялване на емисиите от парникови газове

Европейската комисия е готова да препоръча на ЕС да намали своите нетни емисии на парникови газове с 90% до 2040 г. спрямо нивата от 1990 г., за да гарантира, че блокът може да достигне нетни нулеви емисии десетилетие по-късно, казаха източници, запознати с въпроса, пред Ройтерс.

Зелената революция в ЕС може да се случи само ако има много по-малко замърсяващи превозни средства, но предизвикателството е огромно. Истинско и осезаемо намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите няма да се случи, докато преобладават двигателите с вътрешно горене, но в същото време електрифицирането на автомобилния парк на ЕС е важно начинание“, казва Пиетро Русо, членът на ЕСП, който ръководи одита, цитиран в изявление.

CO2 от транспортния сектор продължава да расте

Докато ЕС успя да намали емисиите на парникови газове в много области през последните 30 години, CO2 от транспортния сектор продължава да расте. През 2021 г. той представлява 23% от общите емисии на парникови газове в ЕС, като леките автомобили са отговорни за повече от половината от тази цифра. По-конкретно, през последните 10 години емисиите са останали постоянни за дизеловите автомобили, докато незначително са намалели за бензиновите автомобили (-4,6%), посочват от ECA.

Реалните емисии на хибридните автомобили също са много по-високи от записаните в лабораторията, казват от ECA, добавяйки, че ще има корекция, за да се коригира това, но едва от 2025 г.

Дотогава plug-in хибридите ще продължат да се третират като превозни средства с ниски емисии в полза на производителите на автомобили“, казаха одиторите от ЕС.

Според тях само електрически превозни средства, чиито продажби скочиха от една на всеки 100 нови регистрации на автомобили през 2018 г. до почти една на всеки седем през 2022 г., са довели до намаляването на средните реални емисии на CO2, наблюдавани напоследък. Но одиторите посочват препятствията пред всяко по-нататъшно ускоряване на навлизането на електрически превозни средства, независимо дали става въпрос за достатъчен достъп до суровини за изграждане на достатъчно батерии или достъпна цена на автомобилите, което може да накара потребителите да задържат старите си замърсяващи превозни средства за по-дълго време.

Според Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), леките автомобили в Европейския съюз са на средна възраст 12 години, като Гърция и Естония имат най-старите автомобилни паркове в региона, с превозни средства на почти 17 години, а Люксембург е с най-новият парк (7,6 години).

Тагове: ECAавтомобиливъглеродни емисииЕвропейска сметна палатаодиттоп новинитранспорт
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

AI
Тенденции

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Като вид, ние преобразихме света, за да отговаря на нашите амбиции – изграждайки градове и цифрови мрежи, които пулсират с...

Прочети ощеDetails
критични минерали
Тенденции

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Пазарите на критични минерали са изложени на риск от болезнени смущения, след като станаха по-концентрирани, особено в рафинирането и преработката,...

Прочети ощеDetails
шоколадовата криза
Тенденции

Климатичният срив влошава „шоколадовата криза“ в ЕС

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Климатичните промени и загубата на дива природа задълбочават „шоколадовата криза“ в ЕС, твърди нов доклад, посочващ какаото като една от...

Прочети ощеDetails
почви
Тенденции

Европейските почви са сериозно деградирали от интензивното земеделие

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Нов доклад установи, че над 60% от земеделските почви в ЕС са деградирали поради интензивно земеделие, предава Гардиън. Експерти от...

Прочети ощеDetails
гори
Тенденции

Светът е загубил рекордно количество гори през 2024 г.

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Светът загуби рекордно количество гори през 2024 г., причинено от катастрофално увеличение на пожарите. Нови данни от лабораторията GLAD на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Цените на електроенергията в ЕС: Как ще се променят националните тарифи през 2024 г.?

Цените на електроенергията в ЕС: Как ще се променят националните тарифи през 2024 г.?

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In