60% от потребителите смятат, че пазаруването на употребявано облекло има най-голяма полза за тях. Това показват резултатите от ново проучване на една от най-големите онлайн платформи за препродажба на облекло, обувки и аксесоари ThredUp, цитирано от esgnews.com.
Допитването е проведено от трета страна – от фирмата за анализ на търговията на дребно GlobalData. 12-ото годишно проучване служи като най-изчерпателната мярка за пазара на употребявани стоки в световен мащаб и в САЩ.
Резултатите показват още, че 55% от участниците ще купуват повече дрехи втора употреба, ако икономиката не се подобри. Проучването включва и нови прозрения за тенденциите, движещи растежа на онлайн препродажбата и специален раздел за ролята на правителството за намаляване на влиянието на модата.
То е проведено сред 3654 потребители в САЩ на възраст над 18 години от една страна, и проучване на 50 топ модни търговци и марки в САЩ от друга.
Глобалният пазар на облекло втора употреба продължава да се разраства – доказателство за присъщата стойност, която купувачите откриват в дрехите втора употреба и доказателство за сеизмичното изместване към по-кръгова модна екосистема”, коментира Джеймс Рейнхарт, главен изпълнителен директор в ThredUp.
Пет водещи тенденции от доклада на ThredUp
Пазарът на облекло втора употреба изпреварва по-широкия сектор на търговията на дребно със забележим скок. Глобалният пазар на облекло втора употреба се очаква да достигне 350 милиарда долара до 2028 г., нараствайки с общ годишен темп на растеж (CAGR) от 12%.
Пазарът на облекло втора употреба в САЩ е нарастнал 7 пъти по-бързо от по-широкия пазар на дрехи на дребно през 2023 г. Очаква се да достигне 73 милиарда долара до 2028 г.
Онлайн препродажбата бележи ускорен растеж. През следващите 5 години се очаква онлайн препродажбата да се удвои повече от два пъти, достигайки 40 милиарда долара до 2028 г. и нараствайки с CAGR от 17%.
За първи път по-младите поколения предпочитат да купуват онлайн пред това да пазаруват във физически магазин. Близо 2 от 3 потребителите, които са закупили облекло втора употреба през 2023 г., са направили поне една покупка онлайн – ръст със 17 пункта спрямо 2022 г.
45% от по-младите поколения предпочитат да купуват употребявано облекло онлайн, в сравнение с 38%, които предпочитат да купуват във физически магазин.
Препродажбата на дрехи набира скорост
163 марки вече предлагат магазини за препродажба, според Recommerce 100 на ThredUp – ръст от 31% в сравнение с 2022 г. Близо 2 от 3 собственици на дребно, които предлагат препродажба, казват, че това ще генерира поне 10% от общите приходи на компанията в рамките на пет години.
38% от потребителите казват, че пазаруват втора употреба, за да си позволят марки от по-висок клас – с 11 пункта повече от 2022 г.
Гъвкавостта на Secondhand при посрещането на разнообразни нужди е ключова причина да стане толкова популярена и да има толкова обещаваща траектория на растеж”, смята Нийл Сондърс, управляващ директор в GlobalData.
Действията на правителството биха могли да ускорят прехода към по-устойчиво бъдеще за модата
42% от потребителите казват, че правителството трябва да предприеме законодателни действия, за да помогне за насърчаването на устойчивата мода.
52% от мениджърите на дребно казват, че биха възприели кръгови бизнес модели, ако има финансови стимули, спонсорирани от правителството за това.