Финансовият надзорен орган на Обединеното кралство FCA установи, че Volkswagen понякога е конфискувал автомобили от уязвими клиенти, “без да обмисля други възможности”. Службата за финансово поведение на Обединено кралство (FCA) наложи глоба в размер на 5,4 млн. паунда (6,46 млн. евро) на Volkswagen Finance за лошо отношение към кредитополучатели между 2017 и 2023 г., съобщава euronews.com.
В изявление от понеделник FCA добави, че финансовият отдел на германския производител на автомобили също ще трябва да плати £21,5 милиона (€25,81) обезщетение на около 110 000 клиенти.
„Volkswagen Finance влоши тежките лични ситуации, като не взема предвид от какво може да се нуждаят хората в затруднение. Това рискува хората да бъдат поставени в по-лошо положение, особено ако разчитат на колата си, за да пътуват до работа“, казва старши служител на FCA Терез Чембърс.
Липса на съпричасност
Разследването установява, че съветниците показват липса на съпричасност по време на разговори с клиенти, като в един или повече случаи се смеят на грешките и не успяват да предложат извинения.
“След участието на FCA, отделът на Volkswagen направи подобрения в обслужването на клиентите и комуникациите”, се казва в изявление на компанията, публикувано в понеделник.
През последните години FCA налага глоби на банки като HSBC, Barclays, Lloyds и TSB за това, че не успяват да се отнесат справедливо към клиентите в трудни за тях времена.