• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Болоня ограничи скоростта до 30 км/ч в централните части

ESG News от ESG News
1 година преди
в Регулации
A A

Северният италиански град Болоня въведе ограничение на скоростта от 30 км/ч за трафика в централните си части. Това е вторият град в страната, предприел подобно стъпка след Олбия през 2021 г. Целта на властите в Болоня е да се намалят пътните инциденти, както и да се ограничат шумът и замърсяването на въздуха. Въпреки това, решението беше прието от местните с протести, а министри от правителството изразиха скептицизъм относно ползите му за околната среда.

Защо Болоня се реши на това ограничение?

Градът намали скоростта за движение в центъра от 50 км/ч на 30 км/ч от 16 януари. Глоби от 29 евро ще се налагат на всички шофьори, движещи се с по-висока от позволената скорост от над 36 км/ч.

Бурно оспорваната мярка има за цел да подобри качеството на въздуха в града. Кметът Матео обяви решението, определяйки го като „революция за подобряването на качеството на живота“. Според него, това ще направи Болоня по-безопасен и устойчив град, подходящ за деца, семейства и възрастни хора.

Въпреки че не посочи името на града, италианският министър на транспорта Матео Салвини пренебрегна ползите за околната среда от ограничаването на скоростта.

Колите и бусовете не могат да са ни врагове. Шофирането с 30 км/ч не помага на околната среда“, посочи той. Според него, забраната за навлизане в центъра на хора, които не могат да си позволят Tesla, ограничава заетостта.

Как ограничението влияе на околната среда?

Ползите за безопасността от по-бавното шофиране са добре известни на всички, но въздействието върху планетата за момента е неясно. Главният преподавател в Университета на Нотингам Матю Уоткинс казва, че са необходими повече изследвания за въздействието на подобни мерки върху околната среда.

Някои доказателства до момента сочат, че замърсяването на въздуха може да е по-високо след въвеждането на мерките“, посочва той.

Според проучване на Imperial College London, превозните средства се движат с по-малко ускорения и намаления на скоростта в зони с максимална скорост от 32 км/ч, отколкото при такива с по-високи ограничения. По-бавното шофиране намалява емисиите на частици от износването на гумите и спирачките, които съставляват около 75% от замърсяването на въздуха от пътния трафик. Двигателите обаче са оптимално ефективни при шофиране с постоянна („крейцерска“) скорост, а не при ускоряване или забавяне. За повечето автомобили това е около 90 км/ч.

Кои други градове обмислят ограничаване на скоростта?

Италианските Милано и Парма също обмислят въвеждането на ограничения на скоростта от 30 км/ч, като това ще се случи още през настоящата година.

Четете още: 

Само за десетилетие: Как в Париж намалиха колите с 40% и замърсяването на въздуха с 45%?

Тагове: Болонязамърсяване на въздухаИталияограниченияоколна средапътни иницидентискоросттоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
автомобили
Регулации

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Готова ли е модната индустрия да се сбогува с животинските кожи?

Готова ли е модната индустрия да се сбогува с животинските кожи?

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In