• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Без стари коли в центъра на София от 1 декември

ESG News от ESG News
2 години преди
в Тенденции
A A

С решение на Столичния общински съвет от 1 декември най-старите и замърсяващи автомобили няма да се допускат в идеалния център на София. От тази дата до края на февруари ще е в сила забраната за навлизане на превозни средства от най-ниската екологична категория, в рамките на обособени нискоемисионни зони, с което Столична община се опитва да облекчи замърсяването на въздуха през студените и мъгливи месеци.

Тази практика се налага по цял свят от години – в над 300 града в света има подобни рингове. Някои са доста по-строги от това, което се въвежда у нас.

Зоните са така подбрани, че да се постигне намаление на вредните емисии от транспорта в определените квартали, но същевременно гражданите да имат алтернативни маршрути с достатъчен капацитет, които да бъдат използвани от тях. Включването на централните части на града, в рамките на нискоемисионните зони, “прекъсва” най-пряката автомобилна връзка между западните и източните квартали на града, като по този начин намалява привлекателността на този вид транспорт (личния автомобил).

Малък и голям ринг

Дали определена кола ще има достъп до центъра на София може да се разбере от екостикера на предното стъкло, където е отбелязана екологичната група на автомобила.

В София са обособени две зони – “малък” и “голям” ринг. Малкият ринг обхваща идеалния център на града – територията между бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Ген. Скобелев“, ул. „Опълченска“, бул. „Сливница“.

От 1 декември т.г. в него няма да могат да влизат автомобили от най-замърсяваща категория 1. Година по-късно – от 1 декември 2024 г. в малкия ринг ще се забрани влизането и на коли с екокатегория 2. Ако МПС е трета категория, забраната за неговото влизане в центъра на София ще бъде наложена от 1 декември 2028 г.

Големият ринг обхваща широкия център на София – територията заключена между булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П.Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х.Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И.Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“, но и бул. „Михай Еминеску“, бул. „Никола Й. Вапцаров“, ул. „Люба Величкова“ и ул. „Сребърна“.Там ограниченията влизат в сила от 1 декември 2025 година, когато ще се забрани влизането на коли с категория 1. Две години след това – от декември 2027 г на територията на големия ринг няма да могат да влизат и автомобили, категория 2.

Наредбата предвижда изключения

Те са за хората, които живеят  съответно в малкия и големия ринг на София. При наличие на издаден стикер за паркиране (по местоживеене) в рамките на платените зони в града, няма да има нужда да се подава заявления, като данните на гражданите и автомобилите им, ще бъдат автоматично отчетени в работата на контролиращата система. Ако граждани живеещи в рамките на нискоемисионните зони нямат издаден такъв стикер, те ще трябва да подават молба до ЦГМ, за да бъдат изключени от забраните. Същото се отнася и за хората с увреждания, като те ще могат да регистрират до 2 броя автомобили, с които да преминават през зоните.

Тагове: наредбаСофиястари колитоп новиницентър
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

инфраструктура
Тенденции

Зелената и синята инфраструктура могат да направят градовете по-устойчиви на изменението на климата

от Danail Kanev
юли 12, 2025
0

От подводни улици до нажежени тротоари, градовете живеят в настоящето и бъдещето на климатичните промени. Само през 2023 г. бедствия,...

Прочети ощеDetails
папа
Тенденции

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

от Danail Kanev
юли 11, 2025
0

Папа Лъв XIV проведе първата „зелена литургия“, използвайки нов набор от молитви, призоваващи за грижа за Божието творение, предава Евронюз....

Прочети ощеDetails
мебели
Тенденции

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

от Божидара Живкова
юли 11, 2025
0

Европейската конфедерация на мебелната индустрия (EFIC), в която членува и БКДМП, заедно с други европейски организации и партньори настоява за...

Прочети ощеDetails
слънчевата енергия
Тенденции

Слънчевата енергия стана най-големият източник на електроенергия в ЕС за първи път

от Danail Kanev
юли 11, 2025
0

През юни слънчевата енергия генерира повече електроенергия в ЕС от всеки друг източник. Това се случва за първи път в...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Тенденции

Тръмп налага 35% мита за Канада, обмисля 15%-20% мита за останалите

от Божидара Живкова
юли 11, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп засили митническите си атаки срещу Канада, заявявайки, че САЩ ще наложат 35% мито върху вноса...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Кои европейски държави рециклират най-много?

Кои европейски държави рециклират най-много?

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

инфраструктура

Зелената и синята инфраструктура могат да направят градовете по-устойчиви на изменението на климата

юли 12, 2025
климатични технологии

Защо сега не е моментът да се пестят инвестиции в климатични технологии?

юли 12, 2025
папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In