• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Бъдещето на двигателите с вътрешно горене ще се реши в началото на юли

Предстои ЕНП да формулира исканията си за следващата законодателна програма на Европейската комисия

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Регулации
A A
вътрешно горене

Европейската народна партия (ЕНП) ще определи какво ще е бъдещето след 2035 г. на автомобилите с двигатели с вътрешно горене по време на сбирката си от 2 до 5 юли в Кашкайш, Португалия.

Отмяната на забраната на автомобилите с двигатели с вътрешно горене бе едно от основните обещания преди европейските избори на ЕНП. Партията спечели най-много места в европарламента. Следователно политически натиск за отмяна на фактическата забрана на ЕС от 2035 г. за автомобили, задвижвани с двигатели с вътрешно горене, изглежда вероятен, пише Euractiv.

„Оттеглянето на забраната за двигатели с вътрешно горене беше едно от основните ни искания в предизборната кампания“, потвърди ангажимента Йенс Гизеке, депутат от ЕНП в Европейския парламент от Северна Германия.

Сега ще трябва да се реши какво означава това на практика.

„Има различни варианти, но все още не мога да кажа кой точно ще изберем. Групата ни ще се срещне в Португалия в началото на юли, където ще формулираме исканията си за следващата законодателна програма на Европейската комисия, включително как да се преразгледат стандартите за CO2 за автомобили“, допълва Гизеке, който ръководеше преговорите за ЕНП по досието в последния законодателен цикъл.

Понастоящем стандартите на ЕС за CO2 изискват производителите на автомобили да намалят средните си емисии от ауспуха със 100% от 2035 г. – което де факто забранява продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Пазарът на употребявани автомобили не е засегнат.

Като част от сделката, сключена с германския министър на транспорта Фолкер Визинг (FDP/Renew) за приемане на тези стандарти за CO2, Комисията се ангажира да създаде нова правна категория за автомобили, работещи изключително със синтетични, неутрални по отношение на климата горива – известни като „е-горива“. Тези коли ще се считат за автомобили с нулеви емисии и ще бъдат разрешени, дори след като целта за 2035 г. влезе в сила.

„Процесът на прилагане на категорията „само електронни горива“ напредва много бавно“, уточнява Гизеке.

През май Фолкер Висинг обясни, че забавянето се дължи на това, че автомобилната индустрия се нуждае от повече време, за да определи технически критерии, гарантиращи, че автомобилите „само с електронно гориво“ могат да бъдат зареждани единствено с електронни горива, а не и с конвенционални горива.

Съществува обаче и неразрешен спор между държавите-членки относно критериите за неутралност по отношение на климата, които трябва да се прилагат за допустимите електронни горива.

Коефициент на въглеродна корекция

За да отмени де факто забраната за двигатели с вътрешно горене, ЕНП обмисля повторно въвеждане на измененията, които неуспешно предложи през 2022 г. Това включва така наречения „коефициент на въглеродна корекция“ (CCF), който показва общия дял на алтернативните горива (биогорива или електронни горива, които не се основават на суров петрол), като се отчита към целите за намаляване на CO2.

Това ще позволи продажбата на нови бензинови или дизелови превозни средства след 2035 г., стига еквивалентен обем алтернативни горива да се добави към общия горивен микс. Друга идея е да се намали задължението за намаляване на емисиите от 100% за производителите на автомобили до 90%.

Гизеке казва, че също така ще подкрепи категорията автомобили „само за електронни горива“, която – за разлика от коефициента на въглеродна корекция – позволява на новите автомобили да бъдат задвижвани само с електронни горива.

„Все още не знам дали новите членове на парламентарната група ще следват моята линия – 90% цел + CCF + категория „само за електронни горива“. При всички положения бих искал да видя предложение от Комисията възможно най-скоро, т.е. още през 2025 г.“, казва Гизеке.

Тагове: двигатели с вътрешно горенеЕвропейска комисияЕвропейски парламентЕНПтоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

онлайн пазаруване
Регулации

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Парламентът прие в сряда предложения за управление на нарастващия приток в ЕС на некачествени и потенциално опасни евтини стоки от...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Тръмп въвежда 50% мита за мед и стоки от Бразилия

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп започна глобалната си тарифна атака в сряда, обявявайки ново 50% мито върху вноса на мед...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Бюджетният закон на Тръмп стимулира изкопаемите горива

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Бюджетният закон, който Сенатът на САЩ прие във вторник и Камарата на представителите сега обсъжда за окончателно одобрение, би забавил...

Прочети ощеDetails
CSRD и CSDDD
Регулации

ЕС се съгласи да удължи срока за разработване на опростени стандарти за CSRD

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Европейската комисия разкри, че е предоставила допълнително време на Европейската консултативна група за финансово отчитане (EFRAG) да завърши работата си...

Прочети ощеDetails
въглеродни емисии
Регулации

ЕС ще компенсира изнасящите индустрии за въглероден данък

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Европейските индустрии, които изнасят стоките си в чужбина, ще получат компенсация за разходите за въглеродни емисии, които плащат в Европа....

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Amazon

Amazon премахна 15 милиарда надуваеми уплътнители от опаковките

Последни новини

кожи

Устойчивост в модата чрез намаляване на материалите от животински произход

юли 10, 2025
онлайн пазаруване

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

юли 10, 2025
Фон дер Лайен

Фон дер Лайен: Цените на енергията са конкурентен недостатък за европейската индустрия

юли 10, 2025
крайната десница

ЕНП остави крайната десница да се разпорежда с климата

юли 10, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In