• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Авиокомпаниите ще трябва да наблюдават следите от изпарения

Новите правила ще се прилагат през следващата година само за полети между летища в Европейското икономическо пространство

Божидара Живкова от Божидара Живкова
9 месеца преди
в Регулации
A A
самолет, следи

Авиокомпаниите, изпълняващи полети от европейските летища, скоро ще трябва да докладват на Европейската комисия очакваното въздействие върху климата на следите от изпаренията от реактивните двигатели, както и количеството въглероден диоксид, което отделят годишно, съобщава euronews.com.

Авиоиндустрията лобираше упорито срещу новите правила – приети от правителствени делегати зад затворени врати на 30 август – заявявайки, че няма достатъчно изследователски данни за ефектите от обратните следи.

Но Европейската комисия, макар да признава „присъщата несигурност“ относно въздействието на авиационната индустрия върху климата, различно от CO2, казва, че „нетният принос за глобалното затопляне е добре известен“ и че новите изисквания за докладване ще помогнат за по-нататъшно познание.

Белите следи съдържат азотни оксиди, черен въглерод и други вредни за климата вещества и е доказано, че насърчават облачната покривка във високите слоеве на атмосферата, където, за разлика от ниско разположените облаци, те помагат за улавяне на топлината.

Някои оценки предполагат, че техният принос за глобалното затопляне е поне толкова, колкото този на 2% от световните емисии на въглероден диоксид, които идват от самолетите.

Как ще се прилагат правилата?

Правилата ще се прилагат през следващата година само за полети между летища в Европейското икономическо пространство – тоест ЕС плюс Исландия, Норвегия и Швейцария.

„Авиокомпаниите на дълги разстояния отново получават преференциално третиране от ЕС. Те са работили усилено, за да подкопаят действията и изследванията и са възнаградени за усилията си”, казва Кристина Хенц, мениджър по авиационна политика в брюкселската лобистка група Transport & Environment.

„В крайна сметка това предложение беше там, за да помогне за по-доброто разбиране на проблема за намаляване на въглеродните емисии и това усилие беше възпрепятствано“, коментира Хенц пред Euronews, отбелязвайки, че авиокомпаниите са спечелили само ограничена отстъпка от законодателите – правилата ще бъдат разширени за всички полети до и от ЕС от 2027 г.

Законодателството следва неотдавнашна реформа на европейската система за търговия с емисии (EU ETS), съгласно която определени компании трябва да наддават за квоти за всеки тон CO2, който отделят. Понастоящем цената е около 70 евро на тон –  приблизително колкото емисиите при трансатлантическо пътуване на един пътник.

Новият закон на ЕС също така определя правила за това как да се оцени въглеродният отпечатък на устойчиви авиационни горива, които могат да бъдат произведени от биогорива, органични отпадъци или зелен водород. Всяко гориво, чийто въглероден отпечатък през жизнения цикъл е поне 70% по-нисък от този на стандартния керосин, ще бъде оценено като нулеви емисии за целите на схемата за търговия. Когато възобновяемото електричество се използва за синтезиране на устойчиви горива, то трябва да е от новоизградени, специализирани вятърни турбини, слънчеви масиви или подобен капацитет.

Тагове: ETSавиокомпаниибели следивъглеродни емисииЕСизпарениянови правилаполетисамолетитоп новиниустойчиви авиационни горива
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
автомобили
Регулации

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия

Volvo пуска тежкотоварен електрически камион с пробег от 600 км

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In