Френската група за спиртни напитки Pernod Ricard, която прозвежда водка Absolut, обяви стартирането на пробна нова хартиена бутилка в Обединеното кралство, с по-нисък въглероден отпечатък и значително по-леко тегло от традиционните стъклени бутилки. От компанията твърдят, че това ще бъде първият път, в който бутилка на хартиена основа ще бъде продавана в търговската мрежа от глобална компания за спиртни напитки.
Проектът Paper Bottle е насочен към производство на бутилки с по-малко въздействие върху планетата чрез използването на хартия като основен материал. Инициативата е част от целите на компанията да стане въглеродно-неутрална до 2030 г. и да създаде бутилка изцяло на биологична основа, тъй като производството на стъклени бутилки представлява приблизително половината от въздействието на Absolut върху климата.
Програмата Future of Packaging на Absolut има за цел да сведе до минимум отпадъците на всяка стъпка чрез преосмисляне, производство и разпространение на нашите продукти по начини, които запазват и оптимизират използването на нашите природни ресурси. Ние се фокусираме върху намирането на нови и устойчиви решения за опаковане, които имат потенциала да намалят нашия въглероден отпечатък и в крайна сметка да постигнат кръговрат”, казва Никлас Апелкуист, директор Future Packaging в Absolut.
57% от новата бутилка от 500 ml е направена от хартия
Бутилката се състои от биоразградима FSC-сертифицирана хартия с бариера от рециклирана пластмаса. Двата материала могат лесно да бъдат отделени един от друг и рециклирани поотделно, където има налични съоръжения, отбелязват от компанията. Новата бутилка е 8 пъти по-лека от използваната в момента стъклена бутилка и с по-нисък въглероден отпечатък.
Инициативата е част от сътрудничеството с Paboco (компания за хартиени бутилки). Стартирана през 2019 г. след сътрудничество с Carlsberg Group, датската компания за иновации EcoXpac колективно ще подобри устойчивостта на опаковките за индустрията за напитки и опаковки.
Заедно с Coca-Cola Company, Carlsberg и L’Oréal Europe, ние сме част от „Пионерска общност“, която споделя подобни предизвикателства в разработването на хартиени опаковки на био основа, които са нетрадиционен материал за съхранение на течни стоки и продукти за красота”, казва още Никлас Апелкуист.
Тримесечният пробен период предвижда продажба на бутилките в магазините на Tesco в Манчестър това лято. Според Absolut високите нива на рециклиране и съоръженията на Манчестър са подходящо място за изпитанието.
Искаме потребителите и партньорите да се присъединят към нашето пътуване към по-устойчиво бъдеще. Заедно можем да разработим решения за опаковане, които хората искат и от които светът има нужда. Ето защо смелите партньорства с организации с подобно мислене ще бъдат все по-решаващи в нашето пътуване до нулева мрежа”, добавя Апелкуист.