ESG News

Устойчивостта като начин на правене на бизнес

Каква е ESG стратегията на Филип Морис Интернешънъл

Споделяне:

„Трансформация за добра кауза“ – така е озаглавен Интегрираният доклад за устойчивост на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) за 2021 година. Документ с подробен анализ и оценка на основни екологични, социални и управленски предизвикателства и в крак с променящите се тенденции. Документ, който ясно показва стремежа, усилията и действията на компанията да интегрира устойчивостта във всички сфери на дейност, с конкретни 11 измерими цели и 19 показателя, които проследяват прогреса.

„Преработихме нашата ESG рамка така, че да представим темите, на които трябва да обърнем внимание и към които приоритетно да насочим ресурси. В рамката са разграничени две отделни групи ESG теми: теми, свързани с нашите продукти (това, което произвеждаме) и теми, свързани с нашите бизнес операции (начина, по който ги произвеждаме)“, обобщава Дженифър Мотъл, главен директор „Устойчиво развитие“ във Филип Морис Интернешънъл.

Моделът за създаване на стойност на компанията включва фундаментална трансформация от B2B (business to business) бизнес модел към все повече B2C (business to consumer).

„Най-сериозният и най-релевантен ефект, който адресира нашата стратегия, е ефектът от нашите продукти върху здравето. Това е най-важното, с което ние можем да допринесем за подобряване на общественото здраве и е крайъгълният камък в бизнес стратегията и целите на компанията“, споделя главният изпълнителен директор на Филип Морис Интернешънъл Яцек Олчак.

 

За да изгради своето бъдеще без дим, науката и технологиите са в основата на историческата трансформация, през която преминава Филип Морис Интернешънъл –  компания с над 170-годишна история на успешен традиционен бизнес. Това неминуемо дава отражение върху целите на компанията, свързани с устойчивото развитие, което се превръща в неразривна част от бизнес стратегията й. Според Пътната карта на компанията до 2025 г., 50% от нетните ѝ приходи ще бъдат генерирани от бездимни продукти.

В компанията вярват, че с подходящите регулаторни стимули и подкрепа от гражданското обществото в рамките на 10 до 15 години може да се сложи край на продажбите на цигари в много държави.

Досега над 15 млн. души по света вече са спрели да пушат с помощта на бездимните изделия. Компанията отчита общо над 21 млн. пълнолетни потребители на иновативните си никотинови продукти без горене, продажбите на които вече формират близо 30% от нетните ѝ приходи. До този момент Филип Морис Интернешънъл е инвестирала над 9 млрд. долара в разработката, научната оценка и представянето на пазара на бездимни продукти, които имат потенциал да намалят вредата от тютюнопушенето и които са плод на работата на над 400 учени и експерти в научно-изследователския център в Швейцария.

Повече инвестиции в здравеопазване

В същото време от компанията си дават сметка, че не е достатъчно да предложат само по-малко вредни алтернативи на пушенето, но и да се насочат към други области отвъд никотина. Новите бизнеси на ФМИ в областта на продукти, свързани с подобряване начина на живот и в областта на здравеопазването ще помогнат за използване на настоящото научно ноу-хау и технологични способности на компанията в области като инхалация и аерозолизация, за да се създадат по-добри продукти за потребителите.

„Казахме си, че до 2025 г. искаме поне 1 милиард долара от нашите приходи да са от изделия, които не са свързани с никотина. Опитваме се да впрегнем производствения и умствения капацитет на компанията в това направление и не просто да намалим вредата, но и да подобрим благосъстоянието на хората. Наскоро ФМИ обяви придобиването на британската компания за производство на лекарства, приемани чрез инхалация, Vectura Group, както и придобиването на две други фармацевтични компании – датската Fertin Pharma и американската OtiTopic. Всички тези компании разработват продукти, несвързани с никотин, и са специализирани в производство на продукти с инхалация и аерозолизация, както и такива за по-здравословен начин на живот“, обясни изпълнителният директор на Филип Морис България Джордж Маргонис.

 

Намаляване на екологичния отпечатък

Когато говорим за иновативни продукти неминуемо на дневен ред изниква и въпросът за околната среда и климата.

Планът за ниско въглероден преход е част от цялостната стратегия на компанията за устойчиво развитие с конкретни цели – въглеродна неутралност във всички директни дейности, включително всички фабрики на ФМИ, до 2025 г. и в цялата верига на стойност до 2040 г.

Компанията работи усилено за опазване на околната среда чрез устойчиви практики в бизнеса си, както и за справяне и предотвратяване на бъдещи социални и екологични предизвикателства, включително намаляване на отпадъците от продуктите на компанията (фокусиране върху екодизайн и кръгова икономика), борба с изменението на климата, опазване на природата, подобряване качеството на живот на хората, включени в тяхната верига за доставки и насърчаване на приобщаващо работно място.

„Друга посока в стратегията за устойчиво развитие е намаляването на отпадъците от бездимните ни продукти. Тук става дума за рециклиране на отпадъците от бездимните изделия – нагреваемите тютюневи изделия и електронни цигари, както и на самите устройства – стари и излезли от употреба, които компанията е пуснала на пазара.
Друга част от усилията ни за намаляване на отпечатъка от дейността ни върху околната среда е замяната на автомобилите на служителите, които имат право на служебни автомобили, с хибридни такива“, допълва Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.

 

В различни пазари се изпълняват програми за връщане на употребявани бездимни продукти от потребителите, например Канада, Финландия, Гватемала и Швейцария. 46 са държавите, в които местните дружества на ФМИ провеждат кампании за справяне със замърсяването с цигарени фасове и промяна на поведението на потребителите.

Компанията има и местни инициативи – например, набиращата популярност информационна кампания #ПромениKартинката, насочена към промяна в навиците на пълнолетните пушачи, призовавайки ги да изхвърлят цигарените си фасове на предназначените за общия отпадък места, както и „Забавно лято, грижовна есен“ – програма за подобряване на социално-икономическо благосъстояние на общностите в тютюнопроизводителните региони в страната.

Социалното въздействие на компанията

Компанията работи по теми като социалното и икономическото благополучие на общностите, където се отглежда тютюн, здравословните и безопасни условия на труд, доброто психическо и физическо състояние на служителите на работното място.

Компанията вече изпълни целта си до края на 2022 година 40% от мениджърските позиции да се заемат от жени, което отново доказа, че стратегията ѝ за справедливост, приобщаване и многообразие работи. Тези усилия получават и външни признания като наградата Global Top Employer.

Филип Морис Интернешънъл е многообразна компания със 70 000 служители в 160 държави от 90 различни националности. Компанията има сертификат за равностойно заплащане за равен труд (EQUAL SALARY) за всички свои офиси в целия свят, като също така е глобален топ работодател.

Материалът е подготвен в партньорство с Филип Морис Интернешънъл.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ