Екологично
Въздействието, което една компания оказва върху природната среда, било чрез нейните операции, верига на доставки или продукти. Факторите на околната среда могат да включват:
- Емисии на парникови газове от операциите;
- Емисии на парникови газове от веригата на доставки;
- Използване на ресурси (напр. енергия, вода и т.н.);
- Производство на отпадъци (пластмаса, други нерециклируеми, изпратени на депо, производство и изхвърляне на токсични отпадъци);
- Енергийни източници (въглища, изкопаеми горива, възобновяеми източници и др.);
- Земеползването;
- Други високопрофилни рискове (нефтени разливи, рекултивация на мини, обезлесяване, замърсяване на водата).
Социално
Въздействието, което една компания има върху заинтересованите страни, както вътрешни (например служители), така и външни (например клиенти). Социалните фактори могат да включват:
- Проблеми с правата на човека;
- Съвременното робство;
- Детски труд;
- Условията на труд;
- Отношения към служителите;
- Разнообразие – пол, раса и др.;
- Политики за дискриминация;
- Качество и безопасност на продукта;
- Безопасност на работното място;
- Отговорен маркетинг;
- Правата на човека във веригата на доставки;
- Разнообразие на Борда на директорите.
Управление
Системите, управляващи прилагането, наблюдението и отчитането на правила и практики, въведени от една компания. Факторите за управление могат да включват:
- Политики и практики за подкуп и корупция;
- Структура на Борда на директорите;
- Качество и опит на Борда на директорите;
- Размер на Борда на директорите;
- Независимост на Борда (вътрешни срещу независими директори);
- Заплащане на изпълнителния директор и членовете на Борда;
- Прозрачност на заплащането;
- Политики за оповестяване на ESG;
- Права на акционерите;
- Балансиране на интересите на заинтересованите страни.