ESG News

В България липсват примери за компании с грижа за околната среда

Това е мнението на 80% от българите, показва изследване на All Channels върху нагласите на потребителите, свързани с устойчивостта

Споделяне:

47% от потребителите смятат темата с опазването на околната среда за значима, а 42% – че се подценява. Колкото по-младо е поколението, толкова повече смята, че темата се подценява. 70% от българите са добре информирани, а сред най-младите поколения 22% са тези, които търсят целенасочено информация за замърсяването и опазването на природата.

Това сочат резултатите от ново изследване върху нагласите на българския потребител, свързани с устойчивостта, проведено от All Channels.

В проучването данните са разделени в четири възрастови групи – Бейби бумърите (1946 – 1964 г.), поколението X (1965 – 1979 г.), Милениалите (1980 – 1995 г.) и поколението Z (1996 – 2009 г.). Всяко от поколенията извършва средно по 4 действия, свързани с опазването на околната среда, като използване на енергоспестяващи крушки и уреди.

И четирите групи посочват, че изхвърлят разделно отпадъците си. Разликите идват в четвъртата дейност – докато Милениалите и поколението Z се ограничават в използването на пластмасови торбички, Бейби бумърите се фокусират върху спестяването на водата.

67% от анкетираните във всички поколения очакват проблемите с околната среда да се задълбочат през следващите години, като с по-младите поколения нивото на песимизъм спада, но все пак е значително.

80% от българите смятат, че в страната липсват примери на компании, които се грижат за околната среда, като това убеждение намалява при най-младите до 37.3%.

70% са положително настроени към компании (независимо от индустрията), които произвеждат продукти или организират кампании с цел намаляване на вредите върху околната среда.

47% от потребителите споделят, че за тях е важно продуктите и услугите, които избират, да опазват околната среда, но едва 21% купуват такива редовно.

Оказва се, че колкото е по-младо поколението, толкова по-голяма сума би дало за екологичен продукт. Например, между 44% и 52% от поколението Z (в зависимост от продукта) биха платили 20% повече за такъв, който опазва околната среда.

Според данните от проучването голяма част от българите се вълнуват от темата за опазване на околната среда, информирани са, но остават по-скоро пасивни. Въпреки че имаме желание, не намираме достатъчно възможности – продукти и услуги, които да гарантират позитивно или дори само липса на негативно влияние върху околната среда.

От All Channels Group препоръчват на компаниите да се фокусират върху изработването на продукти и въвеждането на услуги, които да отговорят на това търсене.

Също така съветват ясно да се обяснят и докажат качествата на продукта в посока опазване на околната среда, така че да помогнат на потребителите при избора им. Такъв тип продукти може да не генерират най-големите печалби първоначално, но биха повлияли положително както на имиджа на компанията, така и на продажбите на другите ѝ продукти и услуги.

Потребителите постепенно осъзнават силата и възможностите, които имат, да променят ситуацията чрез избора, който правят. Има огромен потенциал за компаниите да спомогнат крайния потребител да повлияе на глобалния проблем, като включат в дейността си платформи, кампании и тактики за промяна на ежедневното поведение.

В своето мнозинство българите гледаме положително на компании, които създават продукти и кампании за опазване на околната среда, но трудно се доверяваме, че това не са просто думи. За това е много ключова ролята на компаниите, които трябва да покажат и докажат своята грижа и отговорност към планетата, и то на всички нива от дейността си, за да спечелят българския потребител.

Данните от цялото проучване можете да видите ТУК.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ