• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Тръгва ли Италия на „кръстоносен поход“ срещу колоезденето?

ЕС рискува да спре да бъде климатичен лидер, ако атаката срещу устойчивата мобилност на Апенините е успешна

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Тенденции
A A
Италианските депутати

Италианските депутати гласуват нов закон, който според екоактивисти подкопава ангажиментите на страната по отношение на климата, като същевременно не прави нищо за намаляване на големия брой смъртни случаи при пътнотранспортни произшествия.

Около 3000 души загиват по пътищата на Италия всяка година, което е над средното за ЕС ниво от 52 загубени живота на милион жители.

Матео Салвини, лидер на крайнодясната партия Лега и министър на транспорта в кабинета на Джорджа Мелони, предложи реформа на правилата за движение по пътищата. Промените привидно имат за цел да направят пътищата в Италия по-безопасни. Но групата за кампания за чисти градове – подкрепена от колектива на Европейския транспорт и околна среда (T&E) – твърди, че правителството използва проблема, за да атакува мерките за устойчива мобилност.

Реформата очевидно се основава на културна война, която правителството води срещу всичко, което смята, че може по някакъв начин да е свързано със зелена програма“, казва Клаудио Малиуло, ръководител на кампанията за чисти градове в Италия, пред Евронюз.

Ако бъде приета от парламента, реформата ще ограничи способността на кметовете да създават нови велосипедни маршрути или „училищни улици“ без автомобили или да не допускат замърсяващите автомобили извън градските центрове.

Дори това да звучи като много специфично национално италианско нещо, всъщност е част от много по-голям пъзел. И затова трябва да обърнем внимание“, казва още Малиуло.

Активисти проведоха демонстрации в десетки италиански градове миналата седмица, призовавайки реформата да бъде отменена и пренаписана след консултации със семействата на жертвите на пътя. Окончателното гласуване в долната част на парламента на Италия беше отложено за 26 март.

Аргументи против реформата

Ревизията на Салвини на правилата за движение по пътищата би утежнила някои правила. Например осъдените за шофиране в нетрезво състояние ги грозят удължени ефективни присъди. Но критиците казват, че реформата рискува да увеличи основния фактор за смъртността по пътищата: скоростта.

Една от промените ще позволи на правителството да увеличи ограниченията на скоростта по магистралите, въпреки че изследвания показват, че могат да се очакват допълнителни смъртни случаи с всяко увеличение на км/ч.

Как реформата би повлияла на екологичните политики?

Какво всъщност представлява реформата на пътния кодекс?

Ясно е, че това е правителство, което робува на автомобилната индустрия и което по някакъв начин е решило, че иска да спре зеления преход“, опасява са Малиуло.

Реформата ще ограничи правомощията на кметовете да въвеждат зелени политики, обяснява той. Те няма да могат да определят квартали с нисък трафик или зони с ниски емисии; дори 200-метрова велоалея или училищна улица ще подлежат на министерско одобрение, което е малко вероятно да бъде дадено.

Кметовете също ще се затрудняват да санкционират нарушенията на правилата за движение по пътищата. Например една промяна означава, че кола може да навлезе в пешеходна зона няколко пъти на ден и да бъде глобена само веднъж.

Можете да видите как това наистина може да бъде основа за пълно подкопаване на някои от политиките, които са инструмент за превръщането на нашите градове в места, където хората действително да се придвижват безопасно“, казва Малиуло.

В личен план 38-годишният активист от Болоня кара много по-малко колело, откакто стана баща – един от многото италианци, възпирани от липсата на безопасни велосипедни маршрути. Това е истински проблем, тъй като транспортът е най-големият източник на емисии в ЕС, като автомобилите, работещи с бензин и дизел, са отговорни за 40 процента дял от замърсяването.

На Италия бяха обещани 34 милиарда евро средства от фонда на ЕС за проекти за устойчива мобилност. Тези средства сега са застрашени от реформата.

Подобрява ли се устойчивата мобилност в Италия?

Болоня стана първият голям италиански град, който въведе ограничение на скоростта от 30 км/ч по-рано тази година. Това се случи след огромно напрежение и спорове между Салвини и кмета Матео Лепоре.

В Милано наредба, която принуждава автобусите и камионите да инсталират сензори за опасни зони в опит да се намалят смъртните случаи на велосипедисти, срещна подобна съпротива от министъра на транспорта миналата година.

Смятаме, че е изключително важно местните власти да имат свободата на действие да изпробват неща и да прилагат в италианските градове модели, които са успешни в други европейски градове“, смята Малиуло.

Той посочва примерите за благоприятни за велосипедисти Амстердам, Ротердам и Гент, както и някои испански градове, които въведоха ограничения на скоростта.

Вместо това кметовете ще бъдат с вързани ръце, когато става дума за градска мобилност“, предупреждава Малуило.

Какво предстои?

Гласуването на реформата трябваше да приключи на 21 март, но беше отложено за 26 март след многобройни намеси на депутати от опозицията.

Ако бъде приет в долната част на парламента, Камарата на депутатите, законопроектът ще премине в Сената. Италианският закон гласи, че двата клона трябва да се споразумеят за абсолютно същия текст. Така че, ако Сенатът има дори малки ревизии, законопроектът ще се върне в Камарата на депутатите.

Дали това е част от една по-широка европейска културна война срещу устойчивата мобилност?

С наближаването на изборите за ЕС, Малиуло вижда връзка със стремежа на Салвини да прокара тази реформа, позиционирайки Лега като партията, прилагаща закона и реда в движението по пътищата.

Но градската мобилност не е малък проблем, за да се използва за политическа изгода. Това е критична част от зеления преход на Европа и гражданското общество го наблюдава. Много сме загрижени, че това може да е само началото. Както често се случва, Италия е предвестник на тенденциите в Европа. В повечето случаи хората не осъзнават това, докато не стане твърде късно. Така че нещата се случват в Италия и няколко години по-късно се случват и на други места, където може би е било немислимо преди десетилетие“, предупреждава Малиуло. “Европейският съюз рискува да спре да бъде климатичен лидер, заради националните политики на държавите-членки. Това вече ще бъде основен глобален проблем“, добавя той.

Тагове: Италияколоезденетоп новиниустойчива мобилност
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Мелони
Тенденции

Мелони настоява за по-предпазлив подход към екологичния преход

от Danail Kanev
май 19, 2025
0

Италианският премиер Джорджа Мелони предупреди, че строгите зелени политики биха могли да опустошат индустриалната база на Европа и призова за...

Прочети ощеDetails
COP30
Тенденции

Председателството на COP30 призовава за ново глобално управление на климата

от Danail Kanev
май 19, 2025
0

Бразилското председателство на COP30, тазгодишната среща на върха за климата, призова за нови глобални механизми за управление на климата, които...

Прочети ощеDetails
авария
Тенденции

Възможно ли е на Балканите да има авария като в Испания и Португалия?

от Danail Kanev
май 19, 2025
0

В ранните часове на вчерашния ден енергийната система в Северна Македония и в съседните държави беше изправена пред големи предизвикателства...

Прочети ощеDetails
Африка
Тенденции

Енергийната трилема на Африка

от Danail Kanev
май 18, 2025
0

Енергийният сектор на Африка е изправен пред фундаментално предизвикателство: балансирането на трите конкуриращи се приоритета на енергийната трилема – енергийна...

Прочети ощеDetails
кибератаки
Тенденции

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Експерти по слънчева енергия предупреждават, че е необходим по-строг контрол, за да се предотврати сриването на индустрията от кибератаки. Енергийната...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Европейска комисия

Урсула фон дер Лайен: Не трябва Зелената сделка да се приема като изкупителна жертва

Последни новини

CBAM

ЕС облекчава правилата на CBAM за МСП

май 20, 2025
BUSINESS with INTEGRITY

Форум „BUSINESS with INTEGRITY“ ще обедини колективни действия срещу корупцията

май 19, 2025
фондове

Европейски „зелени“ фондове инвестират милиарди в големи компании за изкопаеми горива

май 19, 2025
Мелони

Мелони настоява за по-предпазлив подход към екологичния преход

май 19, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In