• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Батерии, направени от дървени стърготини, могат да помогнат на Европа да намали зависимостта си от Китай

Процъфтяващият пазар на електромобили предвижда увеличено търсене на графит

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Иновации
A A
графит

Компания в Нова Зеландия превръща отпадъчни дървени стърготини в синтетичен графит, който може да се използва в батерии за електромобили, предава Евронюз.

CarbonScape прави „биографит“ чрез нагряване на странични продукти от горската промишленост, използвайки процес, наречен термокаталитична графитизация.

Това произвежда въглен, който може да бъде катализиран и пречистен в графит с качество на анода на батерията.

Стартъпът казва, че техният алтернативен графит е по-устойчив вариант и може да помогне на Европа да намали зависимостта си от Китай за литиево-йонни батерии.

Какво е биографит и защо е важен?

Графитът, ключът към производството на EV батерии, понастоящем се извлича от добит естествен графит или синтетичен графит, получен от петролни продукти.

Биографитът на CarbonScape е много по-щадящ планетата, според изпълнителния директор Иван Уилямс.

Производството на традиционен синтетичен графит използва суровини, базирани на изкопаеми горива, като каменовъглен катран и петролен кокс, а също и процеси, задвижвани от изкопаеми горива. Следователно, той отделя 35 тона еквивалент на въглероден диоксид за всеки тон графит, който произвежда“, обяснява Уилямс.

Естествено добитият графит може да нанесе тежко въздействие върху общностите, животните и околната среда, а процесите на добив и производство, необходими за доставянето на един тон аноден графит от тази суровина, оставят 15 тона въглероден отпечатък.

Вместо това биографитът се създава от странични продукти от горското стопанство, като дървесни стърготини.

При използването на тези широко достъпни и устойчиви суровини, за да направим нашия продукт, се улавя въглерод, който иначе би бил емитиран при изгниването им. Така нашата технология може да премахне еквивалента на 2,7 тона въглеродни емисии за всеки тон биографит, който произвежда, което означава, че е положителна за климата алтернатива на този критичен материал за литиево-йонни батерии“, казва още Уилямс.

Производството на биографит може да се извършва и в близост до фабрики за батерии, което допълнително намалява емисиите на CO2 заради ограничаването на транспортните разстояния.

Тъй като използваме широко достъпна суровина, можем също така да разположим производствени предприятия в близост до производители на батерии и клетки и електромобили, като допълнително повишаваме сигурността на веригата за доставки, като същевременно осигуряваме допълнителна икономическа ефективност и ползи за околната среда“, казва Уилямс.

Може ли биографитът да помогне на Европа да намали зависимостта от Китай за батериите за EV?

CarbonScape се надява, че биографитът може да помогне на западните нации да намалят зависимостта си от Китай за LFP – литиеви, железни, фосфатни – батерии, с които работят много електрически превозни средства.

През 2022 г. Китай е произвел около 5,5 милиона акумулаторни превозни средства според Statista, което представлява повече от половината от глобалните електромобили, произведени през същата година.

Критиците предупредиха, че системата на CarbonScape изисква твърде голямо количество дървени стърготини и не е толкова рентабилна, колкото графита.

Въпреки това, според Уилямс, използвайки по-малко от 5 процента от страничните продукти на горската промишленост, генерирани годишно в Европа и Северна Америка, е възможно да се осигури половината от общото прогнозирано глобално търсене на графит за мрежови и EV батерии с биографит до 2030 г.

Ние създаваме биографит, използвайки устойчиви суровини и възобновяема енергия, т.е. неограничени ресурси, той е уникално привлекателен за купувачите, поради относителната си дългосрочна ценова сигурност. Нашите технологии, за сравнение, не са зависими от ограничени ресурси – намаляващи запаси от изкопаеми горива и ограничен брой икономически жизнеспособни графитни мини“, добавя Уилямс.

Миналата година CarbonScape осигури 16,7 милиона евро финансиране от финландско-шведската горска фирма Stora Enso и базирания в Хонг Конг производител на батерии Amperex Technology Ltd.

Уилямс казва, че инвестицията ще финансира изграждането на търговски заводи за биографит в Европа и САЩ.

Това идва в критичен момент, когато процъфтяващият пазар на електромобили предвижда увеличено търсене на графит.

Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/

Тагове: батерииграфителектромобилитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

ЕК стартира строежа на първата сграда с нулеви нетни емисии
Иновации

ЕК стартира строежа на първата сграда с нулеви нетни емисии

от Божидара Живкова
юли 1, 2025
0

В присъствието на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен вчера бе даден старт на строежа на първата сграда...

Прочети ощеDetails
смартфони
Иновации

Старите смартфони могат да бъдат преконфигурирани за полезни зелени приложения

от Danail Kanev
юни 17, 2025
0

Старите телефони биха могли да имат бъдеще като малки центрове за данни, установи ново изследване. Всяка година в световен мащаб...

Прочети ощеDetails
превозни средства
Иновации

Кои държави са водещи при автономните превозни средства?

от Danail Kanev
юни 14, 2025
0

Скоростта, с която ще бъдат въведени автономните превозни средства в САЩ и Обединеното кралство, беше обявена наскоро от двете правителства....

Прочети ощеDetails
Биорегионален дизайн
Иновации

Биорегионален дизайн: Какво представлява и какво означава за климата и планетата?

от Danail Kanev
юни 1, 2025
0

В хода на човешката история не беше толкова отдавна времето, когато „биорегионалният дизайн“ беше единственият начин, по който хората изграждаха...

Прочети ощеDetails
обезлесяването
Иновации

Как Регламентът на ЕС за обезлесяването може да стимулира иновациите в кръговата икономика

от Денимир Димитров
май 30, 2025
0

През юни 2023 г. Европейският съюз прие Регламента на ЕС за обезлесяването - логична стъпка към гарантиране, че ключовите стоки,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
fossil fuel

Каква е ролята на застрахователните компании в индустрията с изкопаеми горива?

Последни новини

DAC, улавяне на въглерод

Разработват най-големия проект за директно улавяне на въглерод в Европа

юли 9, 2025
наводнения

Смъртоносните наводнения може да се превърнат в норма при управлението на Тръмп

юли 9, 2025
климата

Шок в ЕП: Крайната десница ще преговаря за климата

юли 9, 2025
автомобилна индустрия

1 милион работни места в европейската автоиндустрия са под риск

юли 9, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In