• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Байдън вдига данъка върху горивото на частните самолети

Индивидуалните полети имат значително по-високи емисии от другите видове транспорт

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Регулации
A A
Байдън

Президентът на САЩ Джо Байдън предлага огромно увеличение на данъците върху горивото за частните самолети. Това се представя като въпрос на справедливост в сравнение с пътниците на редовните авиокомпании, които плащат специални данъци върху всеки билет.

Предложението беше включено в искането за бюджет от 109,3 милиарда долара към Министерството на транспорта на САЩ и бе публикувано в началото на седмицата, предава Евронюз.

Съдбата на предложението в Конгреса обаче не е ясна. Очаква се много от идеите за бюджета на Байдън да бъдат отхвърлени в контролираната от републиканците Камара на представителите.

Най-голямата търговска група за бизнес авиация пък се обяви против целенасоченото увеличение на данъка върху горивата, като заяви, че частните самолети помагат на компаниите да създават работни места.

Данъците върху горивото за частни самолети може да се увеличат с почти 400%

Бюджетът ще увеличи постепенно данъка върху горивото, използвано от частни самолети, от около 0,22 долара за галон (3,8 литра) в момента до 1,06 долара за галон след пет години.

От Министерството на транспорта обявиха, че увеличението ще помогне за стабилизиране на финансирането за управлението на националното въздушно пространство на Федералната авиационна администрация (FAA). В момента то се плаща предимно от пътниците на авиокомпаниите – 7,5 процента акциз върху билетите и отделно до 4,50 долара на полет летищна такса.

Според администрацията на Байдън частните самолети извършват 7 процента от всички полети, обслужвани от FAA. Само 1 процент от данъците, които финансират федералния доверителен фонд за авиацията и летищата, идват от частните оператори. Министерството на транспорта очаква предложението, ако бъзде прието, да събере допълнителни средства от 1,1 милиарда долара за пет години.

Данъците ще финансират подобряването на безопасността във въздуха и транспортната инфраструктура

Белият дом отдели близо 22 милиарда долара за FAA, включително средства за наемане на най-малко 2000 нови ръководители на полети. Има и планове за подмяна на застаряващите съоръжения на FAA, които са на средна възраст 40 години. Демократите и републиканците в Конгреса вече подкрепиха наемането на повече ръководители на полети и инспектори по безопасност.

Бюджетът също така ще задели 62 милиарда долара за пътища и мостове и 3,2 милиарда долара за железопътна инфраструктура, инспекции и пътническата железопътна система Amtrak.

За бизнеса увеличението на данъците е несправедливо

Байдън намекна за предложението в речта си за състоянието на Съюза миналата седмица, веднага след като призова за повишаване на минималния данък върху доходите на корпорациите.

Също така искам да сложа край на данъчните облекчения за големите фармацевтични компании, големия петрол, частните самолети, масивните заплати на изпълнителните директори“, каза американският президент пред Конгреса.

Според президента на Националната асоциация на бизнес авиацията Ед Болен обаче предложението на Байдън е несправедливо.

Бизнес авиацията е индустрия, която е от съществено значение за икономиката и транспортната система на Америка. Тази индустрия поддържа работни места, свързва общности, помага на компаниите да осигуряват хуманитарна подкрепа по време на криза. Това е индустрия, която трябва да се насърчава, а не да се заклеймява“, заяви Болен.

Въздействието на частните самолети върху климата

Повишаването на данъците върху горивото за частни самолети може не само да подобри справедливостта при пътуването със самолет, но и да обезсърчи използването на замърсяващия транспорт. Частните самолети имат значително по-високи емисии от другите видове транспорт. В сравнение с редовните търговски полети, те отделят около 10-14 пъти повече парникови газове на пътник. Едно средно пътуване произвежда близо шест тона CO2 – еквивалентно на шофиране на бензинов автомобил от Париж до Рим 16 пъти.

Тагове: въглеродни емисииДжо БайдънСАЩтоп новинитранспортчастни самолети
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Китай, индустрия
Регулации

Китай определи стандарти за ВЕИ за различните индустрии

от Божидара Живкова
юли 14, 2025
0

Китай за първи път определи стандарти за възобновяема енергия за стомана, цимент и полисилиций, както и за някои центрове за...

Прочети ощеDetails
обезлесяването
Регулации

Парламентът отхвърли черния списък на ЕС срещу обезлесяването

от Danail Kanev
юли 11, 2025
0

Европейският парламент оказва натиск върху Европейската комисия да преразгледа списъка си с държави, считани за най-застрашени от обезлесяване. Това е...

Прочети ощеDetails
онлайн пазаруване
Регулации

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Парламентът прие в сряда предложения за управление на нарастващия приток в ЕС на некачествени и потенциално опасни евтини стоки от...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Тръмп въвежда 50% мита за мед и стоки от Бразилия

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп започна глобалната си тарифна атака в сряда, обявявайки ново 50% мито върху вноса на мед...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Бюджетният закон на Тръмп стимулира изкопаемите горива

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Бюджетният закон, който Сенатът на САЩ прие във вторник и Камарата на представителите сега обсъжда за окончателно одобрение, би забавил...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
COP

Голямата задача на COP29: Да се изградят мостове между Севера и Юга, за да се поддържа 1,5C в обсега

Последни новини

пчели

Могат ли медоносните пчели и дивите опрашители да съществуват съвместно?

юли 14, 2025
риск

Г-20 настоява за пауза на действия за климата заради САЩ

юли 14, 2025
пожар

Пожар изпепели 25 къщи до Бургас, евакуират хора

юли 14, 2025
Китай, индустрия

Китай определи стандарти за ВЕИ за различните индустрии

юли 14, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In